bel ons: 026 3 712 712
Ga naar de inhoud
1

Een compliment of klacht doorgeven

Heeft u een compliment over onze dienstverlening?
Wij vinden het erg fijn om te horen dat u blij bent met hoe wij ons werk doen. Wilt u een compliment aan ons doorgeven? Dan kunt u dit formulier invullen.

Heeft u een klacht over onze dienstverlening?
We doen onze uiterste best om onze bewoners zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en hierover een klacht wilt indienen. Het is verstandig om niet te lang met een klacht te blijven rondlopen. Hoe eerder u deze aan ons meldt, hoe sneller en simpeler we het vaak kunnen oplossen. Zijn er meerdere buurtbewoners met dezelfde klacht? Overleg dan met elkaar om de klacht gezamenlijk in te dienen.

2

Een klacht indienen

U kunt uw klacht op verschillende manieren aan ons melden:

3

We zoeken samen naar een oplossing

Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, neemt een medewerker van Volkshuisvesting telefonisch contact met u op. Samen met u gaan we op zoek naar een oplossing. We streven ernaar uw klacht binnen tien werkdagen af te handelen. Als dat niet haalbaar is, spreken we met u een andere datum af.

4

Afhandeling van uw klacht

Nadat uw klacht is afgehandeld, belt een medewerker u op om te vragen of u tevreden bent over de afhandeling. Uw informatie kan ons helpen bij het verder verbeteren van onze dienstverlening.

5

Bent u niet tevreden met de oplossing?

Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem of de huurcommissie.

Klachtencommissie
De Klachtencommissie Woningcorporaties Arnhem is een onafhankelijke organisatie. Bij deze organisatie zijn een aantal woningcorporaties uit de regio aangesloten, waaronder Volkshuisvesting Arnhem. Bij een klacht over de dienstverlening beoordeelt deze onafhankelijke commissie of Volkshuisvesting juist heeft gehandeld. De commissie brengt een onpartijdig advies uit waaraan wij ons zullen houden. Meer informatie? Kijk dan op www.klachtencommissiearnhem.nl.

Huurcommissie
Ben je het niet eens met Volkshuisvesting over uw huurprijs, de omvang van de servicekosten of vind u dat er onderhoudsgebreken aan uw woning zijn? En komen we er samen niet uit? Dan kun je in plaats van de klachtencommissie, de huurcommissie inschakelen. Kijk voor meer informatie op de website van de Huurcommissie.

Heeft u een ander soort klacht?

Het gaat hierboven uitsluitend over een compliment of klacht over onze dienstverlening. Voor overlast door buren, ongedierte of andere overlast in uw woonomgeving is een speciaal overlastformulier. Een reparatieverzoek aan uw woning geeft u door via het reparatieformulier. Ook kunt u bellen naar het telefoonnummer (026) 3 712 712 of een e-mail sturen naar info@volkshuisvesting.nl.

Klachten over de manier waarop wij de Governancecode Woningcorporaties naleven kunt u indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties, binnen de grenzen van het reglement dat daarvoor van kracht is. Het reglement van de Commissie Governancecode Woningcorporaties is te vinden op de websites van Aedes en VTW.